Happy 5th Wedding Anniversary!


Syukur Alhamdulillah….

Sedar tak sedar dah lima tahun usia perkahwinan aku dan Mr Bart. Lima tahun yang penuh dengan suka duka dan mengajar kami erti kehidupan. Hidup berumahtangga tak seperti yang kita baca dalam novel, tak juga seperti yang kita tonton dalam movie. Betul kata orang tua2, lima tahun yang pertama ni banyak yang kita belajar tentang pasangan kita. Fasa ni lebih kepada mula mengenali pasangan dan menerima kekurangan masing2. Bila dah mula terima kekurangan, maka kita juga tahu apa kelebihan masing2, dan jadilah kita pasangan yang saling melengkapi antara satu sama lain. Jodoh yang Allah tetapkan untuk aku ni memang terbaik. Aku bersyukur sangat2 dapat suami yang penyabar, tak pernah tengking atau marah, selalu cool saja…

IMG_20150408_102052

I love u baby! Terima kasih jadi suami yg terbaik bagiku…

Mr Bart aku ni kalau dia marah dia akan diam dan langsung tak cakap apa2. Berbeza dengan aku yang bila marah, mulut ni macam murai tercabut ekoq! Hahaha. aku memang kuat berleter, kuat membebel. Tapi suami aku ni sabar sangat2 dengan sikap aku, Kadang2 aku kesian pulak dengan dia. Rasa berdosa bila marah2 pastu minta maaf balik dengan suami. Lama2 dia pun gelak ja bila aku marah2 sebab dia tau tu bukan dari hati aku.. Dia sendiri cakap, mulut aku memang laser tapi hati aku tak macam tu. Hati aku baik. Hahaha. Sangat memahami kan suami aku ni??

IMG_20150419_131224

Oh sayangku kau begitu sempurna…😉

Dulu aku selalu merungut, Abang ni tak romantik langsunglah! Cuba la abang jadi romantik sikit. Dia senyum saja. Pastu dia cakap dengan aku, Abang tak pandai. Tak reti nak jadi romantik semua tu. Tapi sayang jangan risau, Abang sayang sangat2 kat sayang dan abang cintakan sayang dengan cara Abang tersendiri. Ya betul. Cara dia yang tersendiri. Iaitu dengan jaga kami 3 beranak dengan penuh tanggungjawab, tak pernah abaikan kami, selalu tolong dalam urusan rumahtangga. Dia ni rajin tolong aku basuh baju, sidai baju. Cuma masak ja dia tak pandai. Tapi basuh2 kuali dan pinggan tu dia buat. Jadi aku dah cukup rasa bersyukur walau dia tak pandai nak ungkapkan ayat2 romantis, tak pernah bagi bunga ros…Hahahaha. Suami aku dari awal perkahwinan sampai sekarang seorang yang ringan tulang dan aku harap ringan tulang dia tu berkekalan sampai akhir hayat aku la..kihkihkih.

Cuba faham dan terima seadanya pasangan kita. Dia adalah dirinya dan kita tak boleh nak ubah sikap semulajadi dia kepada apa yang kita inginkan dan kita juga mesti bukanlah 100% seperti yang dia idamkan kan?? Sebab manusia tu mempunyai kelebihan dan kekurangan masing2

Apa yang aku harapkan sempena 5th Wedding Anniversary ni ialah semoga cinta yang kami bina berkekalan hingga ke Jannah dan moga Allah limpahkan ke dalam hati2 kami kesabaran, kesetiaan dan kejujuran. Semoga anak2 kami yang comel dan bijak tu membesar sebagai hamba Allah yang beriman. Syukur padaMu Ya Allah kerana menetapkan Bakhtiar Bin Alias sebagai jodohku. Alhamdulillah.

2 thoughts on “Happy 5th Wedding Anniversary!

Leave a Reply

