Filem Ombak Rindu…. Ku Tunggu Kamu!!


Ombak Rindu oleh Fauziah Ashari merupakan novel yang paling best yang Mama.Wafi pernah baca sepanjang hidup ini. Telah beratus novel yang Mama.Wafi baca(sememangnya aku kaki novel)tapi Ombak Rindu memang lain daripada yang lain. Mampu membuatkan Mama.Wafi mengalirkan air mata sederasnya(perasan aku ni Izzah la pulak :p) So bercerita bab novel ni, Mama Wafi pinjam novel ni dengan mak angkat Mama.Wafi. dia pun kaki novel. Thanks Ummi bagi Muni pinjam banyak novel Ummi :-)Tahun bila Mama.Wafi sendiri dah tak ingat tapi sudah tentulah waktu sekolah dulu2.. Mama.Wafi amat berharap agar filem ini sehebat novelnya juga…seperti drama Nora Elena yang sehebat novel Kasih Yang Suci tu…But Mama.Wafi rasa kan…Maya Karin tak sesuai la jadi Izzah…Mama.Wafi lebih suka kalau yang jadi Izzah tu Tiz Zaqyah..sebab Izzah dalam novel tu gadis kampung. Maya tak nampak kampung la. Aaron Aziz memang dah teramat sesuai pegang watak Hariz…Dan watak jahat pun macam tak sesuai dengan Lisa..Lebih sesuai gantikan dengan Fazura..hihi. Ni pendapat je..Jangan ada yang marah tau. Dah tak sabar nak pi tengok dengan Papa.Wafi…Wafi pula? belum sesuai nak dibawa. So, tinggal dia dengan Mami Miyah dia aje le…Cewah..plan siap..padahal filem belum keluar lagi pun…

Tarikh Tayangan Ombak Rindu: 01 Disember 2011

Pelakon Ombak Rindu

Aaron Aziz – Hariz

Maya Karin – Izzah

Lisa Surihani – Mila Amylia

Bront Palarae

Azizah Mahzan

Zaidi Omar

Normah Damanhuri.

Sinopsis Ombak Rindu

filem yang diadaptasikan daripada novel Ombak Rindu ini mengisahkan tentang perjalanan cinta dua insan, Izzah dan Hariz dari dua dunia yang berbezadan mereka terpaksa menempuh pelbagai rintangan sebelum menemui kebahagiaan. Izzah adalah gadis kampung yang telah dijual oleh bapa saudaranya kepada sebuah kelab hiburan di K.L untuk dijadikan pelacur. Seorang pemuda, Hariz anak Datuk Sufiah, pemilik empayar perniagaan SUFIAH CEMERLANG telah mermbeli Izzah dari pemilik kelab tersebut untuk dijadikan perempuan simpanan, namun Izzah telah merayu Hariz supaya menikahinya untuk menghalalkan hubungan mereka.

Hariz setuju dengan syarat Izzah tidak menuntut sebarang hak sebagai isteri. namun selepas itu, hariz yang kasar dan panas baran telah jatuh cinta dengan Izzah yang penuh dengan kelembutan. hariz kemudian terpaksa menikahi Mila, kawan zaman persekolahannya setelah didesak oleh Datuk Sufiah dan Mila yang amat mencintainya. Semasa Hariz koma dihospital akibat kemalangan jalan raya, Datuk Sufiah telah menghalau Izzah keluar dari bungalow Hariz dan merampas telefon bimbit Izzah.

Setelah keluar dari hospital, Datuk Sufiah memberitahu Hariz yang Izzah telah menjalani hubungan dengan lelaki lain. Hariz yang marah telah memberitahu Izzah bahawa dia akan digantung tidak bertali semasa terserempak dengan Izzah di rumah pak Dollah, pemandu keluarga Datuk Sufiah. Izzah kemudian kembali ke kampungnya. Pak Dollah yang marah dengan Datuk Sufiah telah memecahkan rahsia bahawa hariz adalah anaknya yang telah diserahkan kepada suami Datuk Sufiah untuk dijadikan anak angkat serta memberitahu Hariz bahawa Izzah tidak bersalah. Hariz yang menyesal dan amat rindukan Izzah telah pergi ke kampung Izzah untuk memujuk supaya kembali kepangkuannya. Mila datang ke kampung Izzah dan menuntut cerai dari Hariz. Filem ini berakhir dengan Izzah dan Hariz menjalani hidup bahagia tanpa rahsia lagi.

Jom layan gambar-gambar dalam Filem Ombak Rindu…. Wow..romantisnya…🙂 Yang terakhir punya gambar paling “romantis”…

**Isteri Aaron Aziz ni tak cemburu ke? Kalau la Mama.Wafi kat tempat isteri dia..Perang Besar la jawabnya…Baik betul Isteri Aaron ni…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s