Bismillah Lima & Khasiatnya


 

1. Bismillahir Rahmanir Rahiim

2. Bismillahish Shaafii

3. Bismillahil Kaafii

4. Bismillahil Mu’aafii

5. Bismillahil ladzhi laa ya dhurru ma’as mihi syai un fil ardhi wala fis sama’i wa huwas samii’un ‘alim

* Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

* Dengan nama Allah Yang Menyembuhkan

* Dengan nama Allah Yang Mencukupkan

* Dengan nama Allah Yang Memberikan kesihatan yang baik

* Dengan nama Allah yang tidak memberi kemudaratan dengan namanya akan sesuatu pun di dunia dan di langit dan Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui

Antara fungsi Bismillah 5 ni:

*penawar bisa diri

*penawar kepada penyakit bisa-bisa tulang

*penawar bisa-bisa badan

*penawar bisa batu merian

*boleh digunakan untuk mengubati sakit yang tidak diketahui puncanya

Cara menggunakan Bismillah 5 :

1.Letakkan tangan di tempat yang sakit, tarik nafas, baca Bismillah 5 tujuh kali dan tiup di tempat yang sakit.

2. Kalau anak menangis di tengah malam, baca Bismillah 5 ini dan hembus pada ubun-ubun bayi.

3. Kalau anak demam, baca dan hembus pada air 19x, kemudian lap badan anak dengan air tersebut sekerap mungkin sambil berselawat. (Mama.Wafi dah pernah cuba masa Wafi demam dan Alhamdulillah, dengan izin Allah, sembuh demam Wafi itu.)

Kesan Sampingan:

Dengan mengamalkan Bismillah Lima akan menyebabkan segala jenis racun menjadi tawar serta tidak mendatangkan mudharat jika terminum. Gelas yang dipegang oleh pengamal  Bismillah Lima akan pecah pecah dengan sendirinya jika kandungannya mengandungi racun.

51 Comments

51 thoughts on “Bismillah Lima & Khasiatnya

  1. as salam..bagusnya info2 yg ada dlm blog puan ni..saya berbesar hati utk sama2 dpt berkongsi dan belajar ilmu baru. insyaallah

  2. Salam.
    Terima kaseh puan, kebetulan saya sedang mencari penawar untuk kurangka bisa akibat kayap yang baru saya alami. Saya akan cuba amaikan…semoga di perkenankan Allah. Allah saja yang akan membalas budi puan.

  3. t.kasih banyak-banyak,mohon diperizazahkan serta izinkan saya mengamalkannya,moga Allah memberkati insan berhati mulia spt. puan.

  4. salam,alhamdulillah ummi ida akan amalkan terima kasih diatas info yang sangat berguna..izinkan ummi copy untuk dijadikan panduan…

  5. ASSALAMUALAIKUM WBT. QOBILTU ILMUNYA. MOHON DIIJAZAHKAN ILMUNYA DAN DIIZINKAN MENGAMALKAN SERTA MENYEBARKANNYA. TERIMA KASIH BBYK.. ALFATIHAH UNTUK MAMA WAFI @ PUAN MUNIRAH BT MOHAMED ALLAUDIN SEKELUARGA. SEMOGA HASANAH DI DUNIA DAN AKHIRAT, AMIIN YA RABBULJALAL.

  6. Mohon izin mama. Wafi, saya akan mempergunakan do,a ini buat anak cucu dan kaum kerabat mudah-mudahan bermanfa,at buat kita semua,semoga amal ibadah,mendapat imbalan pahala dari Allah SubhanaWataAla.amin yarabbalAlamin.

  7. Subhanallah…terima kasih atas perkongsian ni.anak saya tak sihat abb nk tumbuh gg geraham.dah 2 mlm nangis yang sgt teruk.bila saya jumpa artikel ni dan try buat trus baby diam n sekarang tdur atas pangkuan saya.rasa nak nangis sbb tak sangka berhasil sbb dah mcm2 cr sy buat.t.kasih

  8. assalamu’alaikum, mama..izin kan lah saya mengamal kan dan memakai do’a ini utk mengobati orang lain..sy mhon mama mengizin kannya..trima kasih banyak ya mama..

  9. Assalamualaikum, minta izin & ijazahkan saya kerana saya copy & amalkan ayat ini… semoga Allah berikan barakah kpd kluarga puan Sekeluarga… ameen

  10. Saya muhammad arsyad bin sarman. Minta izin mengamalkan untuk berbagai keperluan sekalian Minta ijazahnya.

    Dan saya mau nanya Bagai mana Cara mengamalkan bismillah lima ini?…..

  11. Saya dah lama menghafal dan mengamal …saya berbesarhati jika puan dpt mengijazahkan pd saya..sebab sebelum ni cuma ambilan dari bacaan buku aja..Jazaakallaahukhairon

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s